Roofmeister INSIDE – De laatste rovers & hulde aan Simon & Hugo

03/04/2022

Yooowww Roofmeisters, in de startblokken voor een nieuwe week. Roofmeister Inside, at your service 😛

***DE RM ZATERDAG MIDDAG VIDEO***

Extreem ondiep op snoekbaars. Deze roofvis vangen op soms nog geen 1 meter diepte. Daarbij, ze zijn dan onwijs agressief. Spektakel gegarandeerd! Dit keer gaan Sjoerd Beljaars en Bo Staartjes mee met Roofmeister Martijn Leus. Martijn heeft een paar mooie ondiepe stekken op het Twentekanaal, die we bevissen met 3 verschillende technieken. Jiggend met shads, met twitchbaits en tubes.

Hulde aan Simon en Hugo!

Afgelopen week zou propvol moeten zitten met reportages ( klik HIER). De laatste week van het roofvis seizoen 2021/22, dan wil je natuurlijk nog even flink gas geven. Hoe anders zou het weer eens lopen. De maandag liep volgens plan met een sessie op het Twentekanaal met Martijn Leus, zie video boven. Makkelijk is anders, maar we kregen gelukkig zander op de plaat.

Wat was het ineens weer koud…

Bo Staartjes en ik waren in onze nopjes, de dagen erna zouden we aan boord gaan bij Arend van der Heijden, Michael Stalenhoef en Niels Piersman. De laatste twee zouden afvallen. Bij Michael was er in omgeving Amsterdam nauwelijks een schub te vangen en Niels hebben we afgezegd vanwege die vervloekte, winterse omstandigheden die uit het niets leken te komen.

Eerst ff ploeteren op het Haringvliet.

Met Arend gingen we het Hollands Diep op. Met name de snoekbaarsvangsten zouden daar goed zijn naar verluid. We zouden heel vroeg in de morgen starten. Toch besloten we  eerst nog even een Haringvliet baars te vangen. Tja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Helaas bleek dat nog een flinke klus te zijn.

Eindelijk… En dan snel…

Eenmaal terug op het Hollands Diep was het niet moeilijk om te bepalen waar we moesten zijn. Op de zogenaamde ‘Steenstort’ stek was het een drukte van belang met wijd verspreid misschien wel 30 boten. Hier en daar zagen we kromme hengels, met name die mooie, parabolische hengels, buigend tot in het handvat. Van anderen hoorden we dat ze met de fireball visten.

…naar het Hollands Diep.

Logisch dat we hier vol goede moed begonnen. Al snel een harde tik op de hengel van Arend… Net voor de boot loste de vis zich. Geen zorgen, revanche zou snel genoeg komen. Toch? Nou, nee dus… Op een of andere manier hadden de zanders geen trek in shads en softbaits. Ongelooflijk… Om ons heen bleven de pen- en fireballvissers vangen. Langzaamaan kom je dan in een onverbiddelijk slechte mojo te zitten. Het vertrouwen zakt dan naar een dieptepunt.

Drukte bij de Steenstort stek.

Niet veel later komen we Simon Torenbeek en Hugo Hegeman van Abu Garcia, Penn en Berkley tegen. Zij hebben wel goed gevangen op kunstaas, alleen een stuk ondieper. Ze gaan weer terug naar die stekken. Even later belt Simon ons: “Kom hierheen, de eerste worp was het al weer raak.” Wat super cool! Zoiets maak je toch zelden mee in ons wereldje?! Prachtig toch dat deze twee gasten ons de helpende hand toereiken.

Simon en Hugo, de helden van de dag.

Nog nooit zo niet blij geweest met een snoekbaars hahaha.

We schieten naar Simon en Hugo toe en we zien bij aankomst Simon met een kromme hengel staan. Ondertussen zegt hij dat we gewoon vlak naast hun kunnen liggen. Tof! Supertof! Bijna beschaamd nemen we plaats en maken onze eerste worpen. En jawel, we krijgen zowaar wat actie, maar lang niet zoveel als onze buren. Op een of andere manier weten zij net dat een plekje met stenen beter te werpen, of een bepaald soort actie in de shad te brengen. Achteraf bezien denk ik dat we ons in de middag al bij de deceptie hebben neergelegd. Dan denk je dat je gefocust vist, maar niets is minder waar.

Idem dito voor onze maat Arend.

Zo gooien we na niet al te lange tijd de handdoek in de ring. Arend verwijt het zichzelf, maar dat is onzin. Vaak genoeg hebben we mooie dagen bij hem aan boord meegemaakt. Het zit soms simpelweg tegen en vandaag was het perfecte voorbeeld. Je wilt dan zo spoedig mogelijk je revanche nemen, maar helaas, dat duurt nog ffies twee maanden. Zucht…

De laatste der rovers

Het is nu gesloten tijd, maar dat wil niet zeggen dat er geen vangsten te melden zijn. Het tegendeel is waar. Een volle inbox en wederom een selectie van 20 vangsten van jullie Roofmeisters…

In de volgende Inside zodoende geen actuele vangstfoto’s maar een thema. De aankomende editie zijn wij op zoek naar jouw mooiste snoekbaarsfoto. Drop it like it’s hot Roofmeisters, dat kan morgen om vanaf 14:00 uur onder het Facebookbericht dat we dan plaatsen.

Yanick Boogert: “Een betere seizoensafsluiter kun je niet wensen denk ik!” Ehhh, nee!!! Wat een zieke bak Yanick!

Ton Hilvers: “En ook nog ff mijn laatste meter bak binnen.” Op de valreep Ton en dik verdiend!

Sander Wolf: “Dit monster van 123 cm wist ik te vangen op een jerkbait op ondiep water. Een super dag konden we het wel noemen. Dit monster was de eerste van de dag.” Wauw, wat een manier om het seizoen af te sluiten.

Roy van der Laan: “115 cm en dus een nieuw pr voor mij. Hele gave ervaring.” Gefeliciteerd Roy en mooi zo op het einde van het seizoen.

Ramon Magallon Pradilla: “Een mooie seizoensafsluitende snorkel gevangen vandaag. 84 cm, modder vet en hoog. Vorige week al meerdere snoekbaarzen van dit kaliber gelost, dus deze was wel verdiend.” Wat een toffe plaat Ramon en dito vis natuurlijk. Eentje voor boven je bed.

Peter Philipsen: “Het is kicken wanneer je zulke rovers achter je kunstaas ziet schieten in het ondiepe water!” Mooier wordt het inderdaad niet Peter. Wat een schitterende vis!

Pedro Van Gaver: “Laatste dag van het seizoen tevreden mogen afsluiten met deze mooie snoekbaars. Eindelijk over de magische grens met 91cm.” Man man man en goed op gewicht zo te zien. Een kasteel van een zander. Gefeliciteerd Pedro!

Paul Heldoorn: “De laatste vis van het seizoen. 111 cm in het donker!” Laatste vis en dan zo een. Lekker man, goed gevist!

Nigel Zwartewaalsloot: “Laatste dag van het seizoen. Mijn vismaat maakt zijn hengels gereed, mijn hengels liggen net in en mijn dobber loopt gelijk heel mooi weg. Om 07:00 uur beginnen en om 07:11 uur een snoek in je handen en dat terwijl de zon net opkomt!” Hahaha, een soort blitzkrieg aan de waterkant. Op een haar na foto van de week! Mooi die zon die opkomt.

MO Ralphs: “Als ze alle twitchbaits, C-rigs en ned-rigs voorbij hebben zien komen, kan een crankbait uitkomst bieden… getuige deze pizza.” Holy shit, wat een beauty man en slim om eens wat anders te proberen.

Marcel Hoekman: “Prachtige afsluiter van het seizoen, wat een parel was dit! puntgaaf en gigantisch dik.” Mooi verwoord Marcel! Wederom een dikke Esox voor de meterkoning!

Jurgen Pelsmaeker: “Met haar 95cm geen pr in lengte, maar wel een recordje in omvang.” Allemachtig wat een pens. Wat een kasteel Jurgen! Deze klapt bijna uit haar huid. P r a c h t i g !

Jordy Van Loo: “114cm vis volledig afgepaaid!” En dan gaan we nu de gesloten tijd in hahaha…. Mooie bak Jordy!

Joey Huisveld: “Mooie snoekbaars in zijn paaikleed gepakt, wat een kleuren zeg!!! nu laat ik ze 2 maanden met rust.” Wat zijn ze mooi dan he?!

Jessica Vis: “Slechte foto… prachtige meterbak! Zigzaggend met mijn shad de karpers aan het ontwijken en toen ineens KABOEM!” Geen beste plaat, maar zo bijzonder dat jij zo leip blijft vangen Jessica!

Jesse van Huisstede: “Een mooie volle snoek als afsluiter van een nog mooier seizoen.” Niks aan gelogen Jesse, puntgave Esox. Lekker man.

Goran Krnjic: “Wat een sport op 65 grams snoekbaars hengel en een lijntje van 14/00.” Hahaha topsport Goran, mooi hoe jij ze blijft vangen, waar en hoe dan ook!

Freddie Boks: “Deze dame had de mannetjes al afgeschud! Gelukkig kon ik haar verleiden in de 5e worp, ik noem het maar de bonussnoek voor de gesloten tijd!” Mooi Freddie, vanaf de kant hebben dit soort joekels toch altijd net wat meer sjeu.

Albert Dekker: “Weer een leuke bak erbij.” Alsof het niets is Albert. Wat een lerp man! Ongelooflijk!

Joeri Verhoef: “Bizar mooie en grote baars, 52 cm.” Mooier, dikker en groter worden ze niet snel Joeri. Heerlijk!

***Foto van de week***

Ivan Verhoeven: “Ondertussen vlammen ze er al weer met turbosnelheid bovenop… Laat die gesloten tijd maar komen, ik kan er wel weer even tegenaan!!!” Wat een plaat Ivan! Prachtig in dat eerste of laatste daglicht. Mooi ingeflitst en je ziet zelfs een soort schaduwrandje. Zuperrrr fraai en foto van de week. Gefeliciteerd!

In de volgende Inside geen actuele vangstfoto’s maar een thema. De aankomende editie zijn wij op zoek naar jouw mooiste snoekbaarsfoto. Drop it like it’s hot Roofmeisters, dat kan morgen om vanaf 14:00 uur onder het Facebookbericht dat we dan plaatsen.