Roofmeister INSIDE – 20 actuele roofvisvangsten & excuusbrief voor der ThijsMeister

06/06/2021

Yooo Roofmeisters, in de startblokken voor een nieuwe week. Roofmeister Inside, at your service 😛

***ONZE NIEUWSTE MEGAVIDEO***

Een visdag waarbij het weer omslaat en alle puzzelstukjes ineen vallen. Een dag dat de snoek compleet los is op het Hollands Diep en Roofmeister Sjoerd Beljaars en Thijs van der Sanden van Rozemeijer op rozen zitten. Ze vangen veel en groot met als kers op de taart een waanzinnige metersnoek van 121 cm! Met name het verhaal er om heen is te krankzinning voor worden. Iets met een drone 😛 Kijk en geniet mee!

Excuus brief aan der ThijsMeister

Ongeveer vorig jaar beleefde ik, Sjoerd Beljaars, mijn magnus opus met mijn goede vismaat Thijs van der Sanden. Zie video boven. Natuurlijk is het altijd oppassen met het opgooien van hoge verwachtingen, maar nu durfden we het aan en zelfs hardop uit te spreken. Een periode van erg warm weer met opeens een lagedrukgebied en dus lagere temperaturen en bewolking. En jawel, het werd allemaal bewaarheid, we vingen veel en met name hele grote snoek.

Thijs, volgende keer mag je meuh meppen jongen…

Uitgerekend een jaar later een blunder van jewelste. Van de week hadden we weer een visdate staan. Samen met Bo Staartjes, inmiddels ook tot de harde kern behorend. Het scheelt weinig of dezelfde condities als vorig jaar zouden van kracht zijn. Thijs had het weer mooi uitgetekend. We zouden de rivieren in de Biesbosch opvaren. Hijzelf zou uitsluitend typisch snoek kunstaas inzetten, ik zou met kleinere twitch- en crankbaits aan de slag gaan. Gewoon eens kijken wat er zo’n dag dan gebeurt. We love it!

Een en al liefde… toen nog wel…

“Sjoerd, we spreken om 6 uur bij de trailerhelling af en dan taaien we af rond een uurtje 15 in de middag.” Kenners voelen ‘m nu komen. Ik zal proberen me nog enigszins te verdedigen. De dag ervoor heb ik het druk en ’s avonds duik ik op tijd volledig afgepeigerd mijn nest in. Ik zet de wekker op 4:30 uur, tenminste het daadwerkelijk bevestigen van die tijd kost me dan teveel moeite, dat doe ik niet.

Alleen op de wereld bij de trailerhelling. Mea culpa ThijsMeister!

We gaan het goed met je maken Thijs!

Om 06:12 uur word ik wakker gebeld door Thijs. Ik neem nog niet op en ren volkomen in paniek in mijn huis rond. Koffie zetten, aankleden, vistassen, eten pakken… De chaos is compleet. Thijs belt een tweede keer, ik neem op en biecht het op. Ik heb me verschrikkelijk verslapen. Wat een ellende. “Bo ook Sjoerd.” Jawel, Bo is zelfs door zijn wekker heen geslapen. Wat een afgang, niet te overzien. Thijs is niet boos, wel verdrietig. Een brief voor jou gabber:

Lieve Thijs,

Wat hebben wij prachtige visdagen met jou meegemaakt en wat ben jij een baas in jouw visserij. Inmiddels ben je meer dan vismaat, een echte vriend! Zo gaan die dingen op het water!

Des te meer vervloeken wij de bewuste ochtend waarop jij alleen bij de trailerhelling stond. Bo en ik schamen ons kapot en wij willen het goed maken met je! De eerste keer dat we met Gods gratie nog met je mee mogen leggen we je in de watten en hebben we iets moois als verrassing.

Hoogachtend,

Sjoerd & Bo

De openingstreffers!

Ja ja mensen, het seizoen is los en wat heerlijk. Veel vangsten en grote vangsten! Wat een heerlijk periode is deze tijd van het jaar. Vissen met je T shirtje, alles wat gretig is. Geniet er van! Bedankt weer voor het toezenden van al die machtige roofvis platen. Helaas onmogelijk om ze hier allemaal te laten en daarom een selectie met de 20 mooiste!

Wil jij je vangstfoto terugzien in Roofmeister Inside, drop hem dan in de comments bij ons vangstenbericht dat we elke maandag om 14:00 uur op onze Facebookpagina plaatsen  🙂

Bert Rijkers: “Deze knapperd had wel trek in een snack. Gevangen op de Illex Dowzvido.” Heel fraai plaatje zo Bert en dito perch!

Daan Pit: “Eerste snoekbaars van het seizoen.” Dat er vele mogen volgen amigo!

Daniel Hofmeyer: “Eerste vis van het seizoen meteen pr 102 cm!” Heerlijk Daniel! Van harte topper!!!

Dennes Bekkenk: “De eerste weer dit seizoen.” Aahhh wat een heerlijk gevoel moet dat zijn geweest!

Endri Hagens: “Mijn eerste snoekbaars dit seizoen op de BullTeez en gelijk een mooie biem!” Kijk die Endri is goan! Lekker gozer!

Freek Schoonderwaldt: “Zaterdagochtend heerlijke ochtend gehad met mijn dochter…wát een genot om zo samen te mogen vissen.” Hulde Freek! Super leuke foto!

Gregg Hofstede: “Gister tussen het pelagic geweld door eventjes op het ondiepe wezen verticalen. Dat resulteerde in deze prachtige snoekbaars van 95cm die snoeihard op de Kyo klapte.” Wauw, en dat tijdens het verticalen! Prachtig op de foto gezet en dat in het donker!

Jeroen Bouwer: “Prachtige gekleurde vis van helder water tijdens een (te) mooie dag.” Zo zie je maar, thuis vang je niks. Lekker Bouwer!

Joeri Verhoef: “Met 34 vissen op de openingsdag, een heerlijk begin gemaakt!” Wat zijn ze mooi! Lekker Joeri!

Joran De Nys: “Eerste monster van t nieuwe seizoen! Geweldig als je ze op glashelder water stukje voor de boot je zelf geschilderde jerkbait ziet onderscheppen!!! Machtig, knikkende knieën!” Wat een geweldige plaat ook! Check die overwinningssmile!

Jurgen Van Schijndel: “De allereerste vis van de opening.” En gelijk een grote blij 😉

Mark Verhoeven: “Zondag de 1e rivierBUFFEL van het seizoen voor vismaat Jeffrey!” Zo kennen we je weer Verhoeven!

Martijn Leus: “Laatste worp van de dag! Resulteerde in n leuke baars!” Geen Inside zonder een toffe plaat van jou Martijn!

Remco de Vries: “De mooiste van 5 vissen op de openingsdag. Met de vliegenhengel op nog geen meter water.” Wat een plaatje Remco en zo mooi op dat grote water!

Senne Vanlommel: “Hoppa, gelijk een nieuw PR… 2 minuutjes bezig en bammm een kromme hengel. I love it!” We love it too! Prachtig Senne. Wat een bak man!

Robin Smit: “Na een subtiel tikje op de hengeltop barstte het geweld los. Met dit nieuwe PR van 87cm kun je het wel een droomstart van het seizoen noemen. De rest van de dag niet meer serieus kunnen vissen door de euforie.” Hahaha zo mooi Robin. Zo blij zijn dat vissen daarna nog nauwelijks lukt. Herkenbaar ouwe dibbes!

Tim Hakkert: “96 centimeter die geen nee kon zeggen tegen een traag geviste Bullteez.” Lekker bezig dit seizoen Hakkert!

Tim Timmer: “Het begon niet goed maar deze redde de dag.” Als je dan zo’n vis vangt! Wauw, wat een kleuren man!

Wim Van Maercke: “Geslaagde opening voor mij met meerdere visjes.” Niks mis met het formaat Wim!

***FOTO VAN DE WEEK***

Marcel Hoekman: “Vet getekende pike op de Miuras Mouse!” Marcel jongen, insane hoeveel grote vissen jij vangt! Ongekend! Bijna elke week metersnoeken. Ongelooflijk. En dan nu deze ongekende beauty. Wat een tekening van deze vis. Wauw! Prachtig op de foto gezet en een terecht foto van de week deze editie! Keep it coming amigo!

Wil jij je vangstfoto terugzien in Roofmeister Inside, drop hem dan in de comments bij ons vangstenbericht dat we elke maandag om 14:00 uur op onze Facebookpagina plaatsen.