Roofmeister Inside -Ruim 30 actuele vangsten en Beljaars de nudist

07/03/2021

Yooo Roofmeisters, in de startblokken voor een nieuwe week. Roofmeister Inside, at your service 😛

***ONZE NIEUWSTE MEGAVIDEO***

In deze video wordt Sjoerd Beljaars er compleet uitgevist door expert en visgids Herman Schuurman van Shimano. Gelukkig staat SB open voor verbetering en is Herman bereid Sjoerd het nodige bij te brengen op het gebied van werpend vissen met shads op snoekbaars. Zie hoe de Roofmeister les krijgt op het Hollands Diep en vis begint te vangen! We love it! Een dagje vissen met Herman Schuurman, klik HIER.

Beljaars de nudist

Je mag gerust weten dat het mijn (Sjoerd Beljaars) ultieme droom is om een boot te bezitten. Al jaren, decennia lang… Zou ik een boot hebben, dan zou ik de eerste keer helemaal in mijn uppie het grote water op gaan. Het Volkerak. In mijn ogen geen water dat meer mysteries huisvest. Ik zou echter niet full focus gaan vissen. Een worpje hier, een worpje daar, een beetje varen, gewoon ergens voor anker gaan, tukkie doen, weer verder vissen en op een stil plekje keihard gek brullen. Misschien dat zelfs de nudist in mij naar boven komt hahaha Weinig dat in de buurt komt van ultieme vrijheid als met een eigen boot het ruime sop kiezen. Tja, misschien een vrije val uit een vliegtuig, maar dat duurt hooguit een paar minuten.

Toppunt van vrijheid!

Ik heb besloten er niks mee te doen, het zal bij een droom blijven. Waarom? Waarom zou ik? Check ons YT kanaal en zie wat voor Lucky bastard ik ben. Ik mag bij elke topvisser aan boord stappen. Van Luc Coppens tot Luc de Groot, van Jouke Jansma tot Rick Habermehl. Dan bij Roy Noom, vervolgens bij Thijs van der Sanden, Mourat Akkouh Michael Stalenhoef en Bertus Rozemeijer. De lijst is eindeloos. Ongekend. En toch kriebelt het. Altijd. Ik jeuk mezelf een ongeluk.

Ik ben gezegend met zovelen die mij aan boord laten 🙂

Gisteren zouden we een reportage maken over het Float Plus systeem. Inderdaad, dat geniale aandrijfsysteem onder de bellyboat. Cameraman Bo Staartjes en ik zouden de regelrechte toppers Tobias Stuurman, Jordi Rakiman, Maikel Lambregts, Tom Sintobin en Marc Zitvast met dit systeem filmen. Zelf filmen vanuit een bellyboat vinden we linke soep, dus hadden we een boot gehuurd.

Bo en Beljaars zielsgelukkig!

Vanaf de huurplek was het een stukje varen en zo zaten Bo en ik in de boot. Nauwelijks wind, een strakblauwe lucht, warm zonnetje en op groot water. We voelden het beiden. Dat gevoel van ultieme vrijheid. Dat gevoel dat je als vanzelf een glimlach op je smoel krijgt. Ik wilde brullen en mezelf uitkleden, maar Bo wist daar nog net een stokje voor te steken.

Het Hollands Diep voor die dag als strijdtoneel.

We hebben geen hengel uitgeworpen die dag en toch waren we zielsgelukkig. Met name doordat dit zo’n dag was waarbij Murphy en zijn wet schitterden door afwezigheid. Alles klopte, alle radertjes draaiden geolied, zandkorrels waren in geen velden of wegen te bekennen.

Maikel, de geestelijk vader van Float Plus, zat lekker op de snoekbaars. Letterlijk en figuurlijk 🙂

Die dag was het de bedoeling om de meerwaarde te laten zien van Float Plus bij de volgende visdisciplines, namelijk: Verticalen op snoekbaars, baarsvissen, pelagisch vissen, vissen op snoek, meervalvissen en vliegvissen. Altijd mooi om zo’n dag ook beelden van rovers voor de lens te kunnen toornen, maar in mijn optiek zou dat met al die gasten een harde noot zijn en dus mailde ik: “ …vis vangen deze dag is bonus, maar geen prio…” Nee, dat moet je net tegen deze bazen zeggen 😉

De vis bij aankomst. Het was eens tartschot van een van onze meest succesvolle reportages!

Wij kwamen wat later aan met onze huurboot, maar de timing was ultiem, want op dat moment was Tom een dikke snoek aan het drillen. Een vis van 101 cm. Wauw. Vervolgens willen we beginnen met het filmen van de eerste uitleg over Float Plus, maar harkt Tom weer een dikke snoek, dit keer een prachtige 80’er naar binnen. Snel op film en weer terug naar Marc voor het filmen van zijn visserij. Dit keer Maikel die ons terug fluit. Dikke snoekbaars, helaas los, wij terug naar Marc, weer een aanbeet bij Maikel, dit keer hangen.

Onze colletteral damage voor een dag als alles wil vangen. Sorry Toob! 😛

Zitvast kwam wat later los, maar dan ook goed.

En zo gaat het die hele dag door. Filmen bij Tom, verderop haakt echter Jordi de ene na de andere mooie baars en snoekbaars na de andere. Gekkenhuis. Alles ondiep op twitchbaits. Tegelijkertijd worden we gebeld. Het is Maikel: “Sjoerd, Marc is nu een bizar dikke baars aan het drillen.” Maar Marc is ver weg, dat halen we nooit op tijd. Maikel maakt voor ons video met zijn telefoon. Later bleek de baars 52 cm te zijn. Holy shit. Inmiddels is Tom weer in gevecht gewikkeld met een snoek. Dit keer een dikke 90’er. Alleen Tobias krijgt er geen meerval op, maar dat hadden we al ingecalculeerd.

Jordi ving zich scheel op de ondieptes aan grote baars en snoekbaars. Niks op softbaits overigens 😉

“Sjoerd, hebben we nog een SD kaart bij ons?” Dat zegt genoeg toch?!

Van snoek had Marc alleen last van volgers. De stekels boden hem soelaas. Onze vliegvisser was meteen helemaal in zijn element!

Bo en ik zitten in een workflow van heb ik jou daar. Van de ene visser na de ander, de ene vis nog mooier dan de andere en top uitleg van iedereen. Zelden is een reportage zo gesmeerd verlopen. De uren zijn voorbij gevlogen en Bo en ik varen terug naar de huurplek. Weer overvalt dat gevoel van vrijheid ons. Ik besluit mijn kleren nu gewoon aan te houden. Het is koud genoeg. Een welgemikte box is genoeg om deze ongekende topdag te bekrachtigen.

KWO GEEFT DUIZENDEN EURO’S WEG

Jawel, onze karpervrienden zitten weer lekker in de winacties. Elke zondag van maart geven ze voor duizenden euro’s aan prijzen weg aan KWO Members. Deze zondag om 19:00 trappen ze af met drie visvakanties en na de uitreiking onthullen ze weer de volgende actie. Klik HIER en doe mee.

***Vangsten Update***

Gelukkig mensen, die ellendige februari mensen kunnen we weer achter ons laten. Dat blijft toch wel de moeilijkste roofvismaand. Het tij is gekeerd, de vissen worden wat actiever en zijn nu zo voor de paai op hun mooist.

Wil jij je vangstfoto terugzien in Roofmeister Inside, drop hem dan in de comments bij ons vangstenbericht dat we elke maandag om 14:00 uur op onze Facebookpagina plaatsen  🙂

Meervalbaas Rick Habermehl is weer lekker op dreef…

…Net als zijn vismaat Jan Nolet.

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en buitenshuis

”Wie het kleine niet eert.” Aldus Regina. Helemaal mee eens, op naar die grote vangst Regina!

Kan een afbeelding zijn van waterpartij

Goran Krnjic: ”Allebei aan de overgewicht. NL wordt ’t nieuwe Italië of Spanje wat meerval betreft….” Wauw Goran, wat een monster, maar inderdaad bizar wat voor meervallen er in ons landje uitkomen tegenwoordig!

Steven Greveling: ”Ochtendje zonnetje gepakt aan de haven van Kloosterveen. Dat leverde volop actie, waaronder deze mooie dubbelslag.” Dat moet een heerlijke ochtend zijn geweest Steven!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon

Een prachtige snoekbaars vanuit de boot voor Yosri Abed. Lekker bezig Yosri!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en waterpartij

Serge Sonneveldt: ”Deze dikke dame gevangen op nog geen 50 cm water op dood aas 😎” Nieuwe week, nieuwe vangst voor Serge. Klasse hoor!

De eerste snoekbaars van groot water op de vliegenhengel voor Gertjan Hut. Hele knappe vangst Gertjan! Respect!

Kan een afbeelding zijn van vishengel en waterpartij

Jeroen Bouwer: ”De mooiste tijd staat op het punt van beginnen, werpend met jerkbaits op t ondiepe!” Zo is dat Jeroen!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en waterpartij

Thijs van der Sanden: ”Vismaat Ben Megens met een machtige snoek op een jerkbait!” Een prachtige beloning mannen!

Dave Mieremet: ”Even snel een uurtje tussendoor leverde deze kleine dikkerd op.” Ideaal uurtje dan Dave!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon

Een mooie bijvangst tijdens het baarzen voor Kenny van den Berghe, op een 8 cm shad. Netjes hoor, Kenny!

Een dikke dame voor Enzo Claessens, die klaar voor de paai is! Schitterende foto  Enzo.

Kan een afbeelding zijn van buitenshuis

Als de snoekbaarzen geen interesse hebben in een shad, doet het kreeftje het vaak wél bij Arie Varkevisser. Goed gedaan, Arie!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en buitenshuis

Erik van Oort: ”Eén van de laatste worpen met de twitchbait, onder een doorbrekend zonnetje 😎… Mooie 70-er tussen de kribben vandaan 👌” Dat is een ideale afsluiter, Erik!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon

Mirjam Michielsen: ”Samen met mijn vader weer een heerlijke dag gehad, met vangsten in de dubbele cijfers. De kers op de taart was toch wel deze mooi gekleurde meerval. Dropshotten met doodaasvis.” Die zien we niet iedere dag, met recht een topdag Mirjam!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en waterpartij

Cornelis van Leeuwen: ”10 snoeken mogen landen, waarvan de grootste 95 , 108 en 110… Wat een heerlijke dag !” Petje af Cornelis, wat een inzendingen iedere week!

Friso Boomsma: ”Zou voorlopig zo maar eens de laatste dood aas sessie statisch kunnen zijn! 116cm zwaar op een horsmakreel 💪🏻” Zo kennen we je weer Friso, super vangst!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en natuur

Mike Kriek: ”Een gouden baars zo op de zaterdag ochtend, ’n heel zacht tikkie, maar wat een kanon. Heel blij mee.” En terecht Mike, wat een kleur!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon, vishengel en natuur

Joris Klok: ”Op een halve cm na 50 cm, maar mij hoor je niet klagen #obesibaars.” Wat nou dieet? Mooie vangst Joris!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en waterpartij

Een mooie dame, door Lau Boom van het ondiepe geplukt. Mooi Lau!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en natuur

Michel Dekker: ”Voorjaarsvakantie, dus vissen! Twee dagen op stap geweest met mijn grote vriend. Heerlijk weer en heerlijk gevist. IJsvogeltjes die voorbij vliegen, groene en bonte spechten, buizerds, kiekendieven, familie staartmees kwam ook nog kijken en dan als 🍒 op de taart ook nog een dikke een 50+ baars vangen! Noah’s vakantie was meer dan geslaagd!” Wat gaaf Michel! Dit maken ze niet mee achter de Playstation 💪

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon, vishengel en natuur

Een van de grote baarzen van afgelopen weekend voor Koen de Been vanuit de bellyboat. Gaat lekker, Koen!

Kan een afbeelding zijn van 2 mensen en waterpartij

Marcel Hoekman: ”Sanne-lynn haar eerste Snoek maar zelf vasthouden nog maar even niet 😅” Heel gaaf Marcel, en wat een stoere dochter heb jij!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en waterpartij

Een prachtig gekleurde snoek met bijzonder mooie vinnen voor Rick Veurink. Echt heel mooi!

Bas van den Hul: ”Zodra de mist opgetrokken was….. batsss.” Schitterend zo in het zonnetje, Bas!

En last but not least, een mooie vangst voor Christian van der Veen die zich goed verdekt heeft opgesteld. Goed bezig, Christian!

***Foto van de week***

Aan mooie foto’s geen gebrek deze week! Kiezen was dan ook niet eenvoudig, maar de bijzondere kleuren van deze snoek die Stein Honders werpend met een grote shad wist te vangen gaven voor deze week de doorslag. Mooie plaat Stein, zo zien we ze graag!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en waterpartij

Wil jij je vangstfoto terugzien in Roofmeister Inside, drop hem dan in de comments bij ons vangstenbericht dat we elke maandag om 14:00 uur op onze Facebookpagina plaatsen.