Roofmeister Inside – De mooiste actuele vangsten & GEEN YT commercials meer

14/02/2021

Yooo Roofmeisters, in de startblokken voor een nieuwe week. Roofmeister Inside, at your service 😛

***Nieuwe VIDEO***

Wil jij meer snoekbaars vangen op de rivier, dan is deze manier van werpen met shads een must om aan je arsenaal aan technieken toe te voegen. Check hoe Hendrik-Jan Verheij van Raymarine maximaal gebruik maakt van de stroming. Het resultaat is een optimale glijvlucht van de shad, waardoor snoekbaars maximaal tijd heeft om de softbait te grijpen.

Iedere zaterdag om 16:00 uur een NIEUWE Roofmeister megavideo! Subscribe op ons YT-kanaal en mis er geen een. Klik HIER. ***BONUS*** Voorlopig zetten we reclame uit, dus optimaal genieten van onze video’s zonder onderbrekingen.

GEEN YT reclames meer

Het Roofmeister YouTube kanaal is als een foto album voor mij geworden. Daar waar je voor de oorlog door een platenboek heen bladerde, heb ik nu video voor video iets waarmee ik het verleden kan terughalen.  Mooi is dat. Kostbaar goed.

Het nieuwe foto album, ons Roofmeister YouTube-kanaal. Klik HIER.

In een verloren ogenblik blikte ik zo terug op mijn sessie met Thijs van der Sanden op het Hollands Diep, klik HIER. Wat een dag was dat. De snoek was allerminst los, Thijs ving een heel snoekje met een prachtige print, maar dat was dan ook het enige wapenfeit. Toch weet je dat op zo’n dag alles mogelijk blijft. Jawel, overal en altijd kan die Robocop er op knallen, die vis van je dromen, dat monster dat je altijd zal bijblijven. Dat gebeurde die dag.

Terug naar die magische dag…

Helemaal in die sfeer kijk ik de video terug. Ik voel de taaiheid weer van die dag. Worp na worp alleen water dat ik langs de jerkbait voel… Geen genadeloze snoekenkaken. Het verleden smelt samen met het heden. Ik ben weer daar. Op dat machtige Hollandse Diep, die ellenlange drifts met de boot. Het is al kouder geweest, maar er staan nog planten op het ondiepe. We hebben net een langgerekt talud uitgekamd, nu gaan we het ondieper zoeken, vlak boven dat groen dat nog dapper strijd voert tegen de lagere temperaturen.

Worp na worp, maar niets dan water dat voor weerstand zorgt.

Gaat het soelaas bieden? Ergens weet ik natuurlijk al lang wat er gaat gebeuren, maar ik block  deze gedachte. Dat kan vreemd genoeg in je onderbewustzijn. Zo kun je keer op keer je favoriete film afspelen. Je weet dat die climax er aan komt, maar je laat je toch weer elke keer verrassen. Zo verkeerd is het niet om je zelf voor de gek te houden 😉

Ik ben weer daar. Terug op dat moment, ik voel die dag weer.

Enfin, we komen op dat ondiepe. Ik weet dat het gaat gebeuren, maar ook weer niet. Ik voel alles weer, ik beleef het. Volgens mij krijg ik zelfs kippenvel. Dan opeens… Er verschijnt een of andere mafkees in beeld. En alsof dat niet erg genoeg is trekt hij zijn bek open: “Drink dit op nuchtere maag.” Mijn wereld stort in.

Hij heet eigenlijk Egbert, alleen weet ie het zelf nog niet.

Inderdaad, zo’n vervloekte JoeTjoep commercial. In een spastische beweging schiet ik met mijn cursor over het scherm en begin als een bezetene te klikken. Tot overmaat van ramp open ik een verborgen tabblad aan en komt de website ‘succesvol tuinieren’ naar voren. Mijn vrouw zit wel eens op mijn laptop…

Het betoverende moment wordt bruut verstoord.

Op de achtergrond hoor ik die engerd nog praten. Hij heeft het over je eetpatroon, waarbij vlees een absoluut taboe is. Hij heet Jelle van der Velde, een 100% schuilnaam. Een beetje zoals Diane Klaverweide, klik HIER. Ik weet zeker dat hij in het echie Egbert heet, zo’n groene rakker die je de paardenbloemen in een gazonnetje weg kan laten vreten. Een veganist pur sang,  iemand die zelfs medelijden heeft met het stuk selderij waar hij zijn tanden in zet. Met poepies doet ie aan biologische oorlogsvoering.

Doet het goed op een nuchtere maag… Egbert.

Dat dwingende toontje ook, die gebiedende wijs: “Drink dit op nuchtere maag!” “Nee Egbert, dat doe ik niet!” Schreeuw ik hem toe. Mijn gezin kijkt me vreemd aan. Al helemaal als  ik vlug een fles Jack Daniels open draai en deze voor de helft naar binnen klok. “Hier Egbert, dit drink ik op nuchtere maag!” Het is een uur of 10 in de ochtend. Ik ben er klaar mee en sta op vanachter mij bureau, maar mijn lichaam denkt er anders over. Ik zak in elkaar en klap met mijn hoofd tegen de boekenkast.

Leve het onderbewustzijn.

Ik ben niet meer bij bewustzijn. Voor even ben ik weer op dat Hollands Diep. Het verhaal speelt zich af waar de video gestopt was. Ik beleef het weer in alle glorie. Dit keer zonder reclame. Wat een zegen.

Hilde moet blijven. Teken de petitie of abonneer je op ons YT-kanaal.

Wij willen jullie dit niet aan doen Roofmeisters en dat is de reden dat wij voorlopig die bloedje irritante YT reclame uitzetten in onze video’s (helaas niet met terugwerkende kracht). Sowieso voor een paar maanden. Wij doen dat voor jullie, maar ook een klein beetje in eigen belang 😉 . Ok, die 1,5 ton reclame inkomsten lopen we mis, maar dat hebben we voor jullie over. Die Porsch Cayenne (klik HIER) begint toch al te vervelen. Hilde, de rondborstige chauffeuse, blijft.

***Update Vangsten***

Die kou Roofmeisters. Social media vult zich met schaatsfoto’s, prachtig hoor om op je ijzers over je topstekken heen te schieten, maar diep inside willen we vissen natuurlijk. Nog net voor de sneeuwstorm gingen de diehards aan de slag.

Wil jij je vangstfoto terugzien in Roofmeister Inside, drop hem dan in de comments bij ons vangstenbericht dat we elke maandag om 14:00 uur op onze Facebookpagina plaatsen  🙂

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en waterpartij

Thijs van der Sanden: ”Net voor de sneeuwstorm al trollend in de polder nog een aantal mooie snoeken weten te vangen! Deze viel voor een Propzzz!” Netjes Thijs, mooie bak!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon

Een succesvol avondje baarzen voor Lean Baks, net voordat de sneeuw en vorst kwamen. Nice Lean!

Kan een afbeelding zijn van waterpartij

Steven Greveling: ”Zaterdag middag, nog even voor dat het pak sneeuw gaat vallen… En daar is metersnoek nr.2. Wederom op m’n vertrouwde stek in de Drentse Hoofdvaart te Smilde.” Mooie vangst Steven!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon

Onno Aphinan: ”Door de regen is de rivier wat veranderd. Met een hengel en Gravelracer op pad en een paar stekken afgevist die ik met de sup had gemarkeerd voor als het harder zou gaan stromen. Dat leverde een paar mooie vissen op waaronder deze 🙂” Goed bezig Onno, mooie vangst!

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Een volle aanbeet op de Dr. Spoon leverde Sven Bonouvrie dit fraaie snoekje op. Lekker Sven!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en waterpartij

Jeroen Deleye: ”Wanneer niks wil werken en je er een Westin Monster Vibe aanhangt en vrij direct succes op hebt. dan heb je ineens een nieuw favoriet aasje 🤩😛” Dat begrijpen we Jeroen, lekker hoor!

Kan een afbeelding zijn van waterpartij

Jeroen Bouwer: ”Net voor de sneeuw ving ik deze op een jerkbait, ik kan niet wachten op die visserij 💪🏼🎣❤️” Dat gaat ongetwijfeld mooie plaatjes opleveren, Jeroen!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon

Johnny Koekerits: ”Eerste dikke baars(47,5 cm) van Jan. Op een 5 grams Chebu kopje, die een beetje boven de bodem dwarrelde. Het leek wel een snoekbaarsaanbeet, zo hard klapte hij erop!” Mooie vangst Jan, dat moet een heerlijke kick hebben gegeven!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en waterpartij

Milan Ligtenberg: ”Vorige week nog een paar mooie dikke snoeken gevangen met doodaas. Normaal altijd kleine vis daar, en altijd druk. Ik was er een middagje alleen, en toen beten de grotere wel.” Zo zie je maar dat doorzetten loont, Milan!

Een ijskoude zaterdagmiddag in de boot voor Wiebe Jouke Elzinga, maar deze snoek maakte het de moeite waard!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en buitenshuis

Een mooi snoekje op de Westin ShadTeez voor Chris Meijer. Goed bezig Chris!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en waterpartij

Een mooie 96 cm snoek voor Mike van Kley, net voor de sneeuw! Top Mike.

Melvin Bruinink: ”Een goed gevulde 80’er op de dag voor de sneeuwval. Verspeeld met een shad, dood voorntje er op gegooid en 15 min later weten te strikken.” Kijk, zo maak je het goed Melvin!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon

Een mooie snoek tijdens de eerste sneeuwvlokken voor Maiko Hofstra op dood aas. Netjes Maiko!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon, vishengel en natuur

Een mooie, ijskoude baars voor Jarno Vandebeek. Goed gedaan Jarno!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en buitenshuis

Een dikke vette aanbeet op de Craft Cannibal shad leverde Win van Maercke deze mooie snoekbaars op. Top gedaan!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en waterpartij

Een mooie vette snoek van 83 cm voor Sharon van Rossum vlak voor de sneeuw. Lekker bezig weer!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon

Wim Roest: ”Veel kouder dan dit wordt het niet, vis van broer Gerrit. Open water vinden was moeilijker dan de vis vinden 😂” Haha, goed gedaan beiden!

Onverwachts heeft Gregg Hofstede zijn PR (100cm) al heel snel geëvenaard. Petje af!

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon en waterpartij

Na het lossen van deze snoek door Melvin Bruinink, wist Jeroen van Luik deze alsnog met een shad te verleiden. Goed bezig mannen!

***Foto van de week***

Kevin Hegger: ”Deze winteredikke 80’er kon de Pigshad Jr. Goldie van 23 cm niet weerstaan. Op een klein plasje waar ik eigenlijk geen vis verwachte… zat deze toch mooi verstopt!” Prachtige vangst Kevin, en ook nog eens de mooiste foto van deze week. Lekker bezig! De eer is aan jou.

Kan een afbeelding zijn van waterpartij

Wil jij je vangstfoto terugzien in Roofmeister Inside, drop hem dan in de comments bij ons vangstenbericht dat we elke maandag om 14:00 uur op onze Facebookpagina plaatsen.