Sjoerd Beljaars van Roofmeister in winning mood – Team Navionics rocks

18/05/2019

Momenteel vindt de Barracuda Tour plaats aan de Bretonse kust nabij Nantes in Frankrijk. Een mega-event met 60 boten en als mikpunt zeebaars! Iedereen vist op exact dezelfde boot en met exact hetzelfde materiaal. Team Navionics 1 met Sjoerd Beljaars in de gelederen heeft gister alles en iedereen achter zich gelaten. One day to go…

Door Sjoerd Beljaars

In eerste instantie wist ik niet wat ik moest verwachten van de Barracuda Tour, maar eenmaal hier kan ik niet anders zeggen dat het een mega-event is van internationale allure.

60 boten van het type Barracuda van Benetau. Dit botenmerk is hoofdorganisator van dit giga event.

Er mag alleen gevist worden met kunstaas van Daiwa en Fiiish. Geen straf natuurlijk 😛

Ook al staat deze regio te boek als een zeebaarswalhalla, toch is de visserij taai. De aastijden van deze zoute rover zijn simpelweg spaarzaam te noemen. Gelukkig wist onze uitstekende kapitein Pierrick Moreau ons boven regelrechte hotspots te brengen.

Verzamelplek van boten tijdens de start.

Team Navionics 1 met Tim Mac Pherson, Jonas Nordigard, Sjoerd Beljaars, Pierrick Moreau en Jerome.

De eerste dag was het moeizaam, maar wisten we toch wat punten bij elkaar te sprokkelen. Gistere, dag twee, vonden we een mooie onderwaterrichel waar het getijde overhee denderde. Op de fishfinder zagen we reeds vis liggen, strak tegen de bodem. Maar bijten ho maar…

There we go! De start van dag 1.

Tot op een bepaald moment, want opeens ging de dinner bell. Zowel ik als mijn teammaten Tim MacPershon en Jonas Nordigard kregen aanbeet na aanbeet. En ja die werden verzilverd. We stonden al hoog in het klassement, maar nu gingen we als een raket.

Dag 1 kleine baarsjes.

Dag 2 pakt Jonas een zeebaars van 59 cm!!!

Zo eindigden we bovenaan gisteren en vissen wij vandaag in de middag de finale! Dan wel met 0 op het scoreboord, maar we zijn tot in de tenen gemotiveerd om de eindzege in de wacht te slepen. Aan het team zal het niet liggen! Stay tuned Roofmeisters!

Einduitslag van twee dagen vissen. Vanmiddag vissen we de finale en starten we weer met 0 punten. Spannend!