Vandaag hebben wij het absolute snoekenparadijs gevonden!

02/11/2023
Wil jij meemaken hoe wij de snoek jackpot raken in Dragso in Zweden, dan is dit de liveblog die je moet volgen. Vorig jaar hebben we hier al bijzonder goede zaken gedaan met ruim 1.000 snoeken, nu met de know how van vorig jaar moeten we dat toch kunnen opschroeven. Beleef het met ons mee!

Hier een live blog van de Roofmeister Zweden reis in samenwerking met Visreis.nl. Hier het Lees HIER over dag 1, HIER voor dag 2, HIER  voor dag 3 & HIER voor dag 4.

Gisteren een drastische temperatuurdaling, vandaag een dito verhoging. Er konden zogezegd weer wat kledingslaagjes uit. En de hoge verwachtingen die we gisteren hadden qua vangsten waren niet overdreven, er werd over de gehele linie beduidend meer gevangen. Met name op de Roofmeister boot met Bo, Sjoerd en Traas was het jackpot.

Veel en veel beter weer vandaag!!!

En betere vangsten!

Jazeker, er werd op het ondiepe gevangen, maar ook de 1 meter plus blijkt te produceren!

Ook vader & zoon Habermehl hebben dat ondervonden op soms zelfs ruim 1,5 meter water.

Natuurlijk waren ook de Kale Kanjers weer op dreef.

Het begon allemaal op een gekende stek, even inkomen voor het zelfvertrouwen en daar kregen we inderdaad wat snoek los. Door naar een ondiepe baai waar we eerder hadden gevangen, maar daar vingen we bot. Waren ze wieberen? Nee zeker niet. Driftend voor de boot zagen we ze schichtig wegschieten. Hmmm, geen goed teken.

Wederom een vaag hersenspinsel van Beljaars, de doublet rig… Pffff… Niks op gevangen natuurlijk.

Als iemand vandaag on fire was, dan was dat Ronald Traas wel!

Op de Roofmeister boot waren double hook ups aan de orde van de dag!

De Glidebait van Molix, redelijk agressief binnengevist was deze een topper!

Een klein beetje moedeloos dan maar naar een nieuwe baai. Daar zouden we tot een opzienbarende conclusie komen. Op ruim een meter water besloten we te starten met een drift. De wind stond perfect in de baai te waaien en we zouden vanzelf wel naar die zogenaamd heilige 40  cm toebewegen. Het duurde niet lang of Traas kreeg al een beuk op zijn Salmo Slider (S). Vis, een mooie ook, een 80’er. Meteen opgevolgd door Bo met eerst wat lossers en daarna ook een fraai exemplaar op een gloednieuwe Glidebait van Molix.

Tja, met zoveel dezelfde driftroutes weet je genoeg….

Renzo gaat altijd los na een potje knakworsten. Gewoon als ontbijt volgende keer dus…

Ook vader en zoon De Jongh waren op dreef!

Knap gevist mannen!

Daarna ging alles in een stroomversnelling. Alleen bij Sjoerd wilde het niet vlotten. Alles probeerde hij en zelfs de softjerk bood geen soelaas. Niet lang daarna een Slider van Traas, maar nog steeds niets. Ouderwets Sjoerd dus. Ding is dat Sjoerd het kunstaas te traag binnen viste. Traas deed het een keer voor. Twee tot drie snelle slingers aan de hendel en dan stoppen, waarbij dit kunstaas nog even verleidelijk door glijdt.

De absolute toppers op de RM boot vandaag, Salmo Sliders (sinking) van 7 cm.

Zeiden we iets over double hook ups?! 😛

En we waren lang niet de enigen! Hier topteam Marcel en Mark in de mojo!

Eindelijk had Sjoerd de slag te pakken en kwam ook bij hem de snoeiharde beten door. Vanaf toen waanden we ons in het ware Zweedse snoekenparadijs. Het was simpelweg niet normaal. Bijna allemaal vissen van boven de 70 cm, veel ook van goed in de 80 cm en zelfs een 90’er. Allemaal op het diepere water, driftten we dieper, dan vingen we de kleinere vissen. Stof om over na te denken natuurlijk.

Klein of groot, ze zijn allemaal loeisterk!

90’er bij de Kale Kanjers!

De teller stopte bij uiteindelijk maar liefst 37 snoeken, met, zonder overdrijven, ruim het dubbele aan aanbeten. Ongekend! Dat allemaal in dit baaitje. Overal werd deze dag meer gevangen dan de dag ervoor, maar deze gaat in de boeken. Geen van ons drieën heeft ooit eerder zo’n gekkenhuis meegemaakt.

Kollossale beuker voor Bo! 85 cm en dat zou je niet zeggen! Wat een gevecht!

Morgen nieuwe kansen met minder weer, maar lang niet zo slecht als aanvankelijk voorspeld.

Morgen de laatste dag en de weergoden zijn ons kennelijk goed gezind. Waar ze gisteren voor de vrijdag nog bakken met regen hadden voorspeld, lijkt het allemaal mee te vallen. Morgen zodoende een genadeloos slotoffensief met alle kennis en kunde die we de afgelopen dagen hebben kunnen verzamelen.

Deze reis wordt mogelijk gemaakt door Roofmeister, Ultracast (verdeler van o.a. BKK, HTO, Cinnetic en Hart) en Visreis.nl. Natuurlijk zijn er veel meer redenen om mee te gaan op deze superrrr trip, klik HIER voor alle informatie.